جمهوری اسلامی ایران

سازمان صنعت، معدن و تجارت

استان کردستان(آزمایشی)

city
   
 
    • فراخوان اعطای گواهینامه و تندیس‌های استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان- سال 1395 - تمدید شد

      کد اطلاعیه: 387250
      تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
      تعداد بازدید: 458
      سازمان صنعت، معدن و تجارت:
       
      سازمان صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد اولین همایش استانی انتخاب شرکت ها و واحدهای تولیدی ، خدماتی و اصناف برتر را با حضور مدیران ارشد دستگاه های اجرایی و صدا و سیمای مرکز استان برگزار نماید ؛ بدینوسیله از متقاضیان دعوت می‌شود با مراجعه به آدرس‌  اینترنتی (www.krd.mimt.gov.ir ) ،و مشاهده آگهی فراخوان، نسبت به دانلود و تکمیل فرم ثبت نام و ارسال آن به آدرس ایمیل انجمن که در زیر اطلاعیه اعلام شده است، اقدام نمایند.
       
      آدرس ایمیل انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان:  anjoman.kurd@gmail.com 
       
      شرایط اعطای گواهینامه و تندیس های استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال 1395
      در سه رده ی: طلایی، نقره ای و برنزی به شرکتهای تولیدی و خدماتی برتر اعطا می‌گردد.
       
      شرایط اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استانی
      شرایط الزامی برای اخذ گواهینامه استانی :
      1- واحدهایی که تولیدشان به عنوان مواد اولیه یا کالاهای واسطه ای سایر واحدها به مصرف می رسند به شرطی که صاحب برند مستقل باشند.
      2- داشتن پروانه بهره برداری و مجوزهای بهداشتی (پروانه ساخت و نشان ایمنی و سلامت برای واحدهای مشمول) و پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران (تولیدات مشمول استاندارد اجباری) و سایر مجوزهای لازم از مراجع ذیربط و عدم انقضای مدت اعتبار پروانه های مذکور.
      تبصره1: چنانچه کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری نباشند لیکن تولیدکننده، کالای خود را با کیفیت مطلوب  مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران ، (استاندارد تشویقی) تولید و عرضه نماید و کالاهایی که استاندارد ملی آنها تدوین نشده است و تولید کننده گواهی انطباق محصول خود را با یکی از استانداردهای بین المللی از یک مرجع مورد تایید کسب نماید واجد شرایط در این بند خواهند بود.
      تبصره2:  واحدهایی که مشمول داشتن نشان ایمنی و سلامت  نمی باشند باید دارای معیارهای زیر باشند: 
      عدم سوء سابقه در 2 سال اخیر در حوزه نظارتی دانشگاههای علوم پزشکی. 
       انطباق محصولات با ضوابط معاونت غذا و دارو در طرح PMS یا نمونه‌برداری ادواری یا تأئید دانشگاههای علوم پزشکی مربوط.
      کسب حداقل 90 درصد(900امتیاز) کاربرگ ارزیابی برنامه‌های پیش‌نیازی PRP(رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و برنامه‌های پیش‌نیازی).
      عدم وجود آلاینده‌ها و بی‌خطر بودن محصول از نظر آلاینده‌ها:
      آلاینده‌ها شامل: باقیمانده سموم قارچی(مایکوتوسین‌ها)- باقیمانده سموم دفع آفات نباتی- فلزات سنگین- آنتی‌بیوتیک‌ها- باقیمانده داروهای دامی- هورمون‌ها- مواد رادیواکتیویته.
        نوآوری در تولید فرآورده، شامل محصولات سلامت محور براساس سیاست‌ها و برنامه‌های تحول نظام  سلامت و برنامه پنجم توسعه.
      مشخص بودن کارخانه تولید کننده اصلی، با توجه به GMP (شرایط خوب تولید) هرکارخانه تولیدی.
      داشتن واحد R&D فعال،  جهت نوآوری محصولات جدید.
      داشتن سیستم، دستورالعمل و همچنین اجرای جدی موارد مربوط به Recall محصولات و بررسی شکایات. 
      3- « نداشتن حکم محکومیت قطعی در شعب تعزیرات و یا سایر مراجع ذیصلاح» و همچنین نداشتن پرونده تخلفاتی مفتوح در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و یا سازمان صنعت، معدن وتجارت استان طی سال ممیزی و سال قبل از آن.
      4-  واحدهای تولیدی و خدماتی متقاضی می‌بایست به تفکیک کالاهای تولیدی یا خدمات ارایه شده واجد شرایط باشند. 
      تبصره1: چنانچه واحد تولیدی یا خدماتی، دارای تنوع در تولید کالا یا خدمت باشد ملاک ارزیابی برای بررسی تقاضا، کالا یا خدمت « شاخص»  آن واحد می باشد. 
      تبصره2: کالا یا خدمتی به عنوان شاخص مطرح است که عملکرد شرکت در زمینه آن کالا یا خدمت حدود 70درصد تولید واقعی یا درآمد باشد.
      5- وجود گستره توزیع کالا یا ارائه خدمت واحد متقاضی درمحدوده استان.
      6 شرکتهای استانی که حداقل 5 بار متوالی یا متناوب مفتخر به دریافت گواهینامه استانی شوند، برای یکبار می‌توانند در فرآیند اعطای گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در سطح ملی حضور یابند. 
      7-درشرایط تعادلی تولید بر مبنای حداقل70% ظرفیت اسمی و در شرایط رکود 50% مطابق پروانه 
      بهره برداری کالاهای هم‌سنخ واحدهای تولیدی و خدماتی با رویکرد افزایش بهره وری و کاهش بهای تمام شده.
      تبصره: برای واحدهای خدماتی که امکان ظرفیت‌سنجی عملیاتی برای آنها میسر نمی‌شود؛ تحقق50% از درآمد پیش بینی شده در بودجه سالیانه و همچنین تحقق 80 درصد از تعمیرات انجام شده براساس استاندارد (TAT) ضروری است.
      8- دارا بودن واحدهای رسیدگی به شکایات مشتریان و جلب رضایتمندی مشتری و رسیدگی به نظرات مشتریان. 
      9 - رعایت ضوابط تعیین و اعلام قیمت کالا و خدمات برای مصرف¬کننده منطبق با ضوابط سازمان‌صنعت، معدن و تجارت استان‌ و یا سایر مراجع مسئول به تناسب نوع کالا و خدمات.
        شرایط اختصاصی اخذ گواهینامه استانی:
      1 دارا بودن حداقل 70 درصد رضایتمندی مشتری در نظرسنجی‌های بعمل آمده.
      2 امتیاز
       پس از تطبیق و تأیید کلیه شرایط بند 1 (شرایط الزامی)،امتیاز واحدهای متقاضی براساس جدول امتیاز شاخص ها، ارزیابی می شود. به شرکت هایی که حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز این بخش را اخذ نمایند، گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان اعطاء می شود. این شاخص‌ها در جداول صفحات آتی آمده است. براساس تقسیم‌بندی انجام شده در جدول(2) شاخص‌هایی برای ارزیابی واحدهای خدماتی و در جدول(3) شاخص‌هایی برای ارزیابی واحدهای خدمات توزیعی و در جدول(4) شاخص‌هایی برای واحدهای خدمات قبل، حین و پس از فروش به تفکیک ارائه شده است. ضمن آنکه جدول شماره(1) شاخص‌ها را در تمام حوزه‌ها در برگرفته و متناسب با نوع فعالیت قابل ارزیابی است. 
      تبصره 1:  در صورتیکه در بررسی شاخص‌ها امتیاز یک شاخص به دلیل نوع محصول یا خدمت به شاخص دیگر اضافه شود، می بایست در ارزیابی‌ها امتیاز شاخص کالا یا خدمتی که ارتقاء یافته است مورد ارزیابی با امتیاز جدید قرار گیرد. 
      تبصره2: با توجه به اینکه در بررسی بنگاه‌های اقتصادی برای واحدهای خدماتی می‌بایست با شاخص‌های خاص بررسی شود، درخصوص این واحدها از جداول 2،3 و 4 استفاده شود.   

      اهداف مورد انتظار از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات:
      1- افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات برای رعایت بیشتر حقوق
      مصرف کنندگان از طریق فعالیتهای فرهنگی و تشویقی.
      2- افزایش رقابت سازنده تولیدکنندگان و ارائهدهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات و خدمات با
      کیفیت برتر.
      3- تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات قبل، حین و پساز فروش
      کالا.
      4- ترغیب بنگاه های اقتصادی در جهتارائه کالا و خدمات استاندارد.
      5- ایجاد ، تثبیت و نهادینه نمودن و گسترشفضای رقابتی سالم بنگاه های اقتصادی در جهت حمایت موثر
      از حقوق مصرف کنندگان
      6- ارتقای استاندارد در نظام تولید و توزیع
      اهداف مورد انتظار از مصرف کنندگان:
      1- تشویق مصرفکنندگان به استفاده از کالاها و خدمات مرغوب داخلی
      2- تشویق مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدماتی که در جهت احقاق حقوق مصرف کنندگان
      نسبت به ارایه خدمات قبل، حین و پساز فروش پیشگامند
       
      جهت دریافت فرم ثبت نام بر روی فایل پیوست کلیک نمایید:
       

       

       

مجموع بازدیدها : 648,573
تعداد بازدید امروز : 332
آخرین به روزرسانی : 11:21  1397/04/03
Page created in 3.6659770011902 seconds.
memoryUsage : 46818Kb